Hier ging het tijdens de campagnes nauwelijks over

    None

    Veelbesproken thema’s in de campagnes van afgelopen weken waren immigratie en arbeidsmigratie, de Nederlandse identiteit, economie en zorg. Enkele thema’s die onvermijdelijk leken, zijn toch niet of nauwelijks aan bod gekomen. Het ging bijvoorbeeld nauwelijks over het klimaat, de privacy van burgers en de toekomst van de Europese Unie.

     

    Ruim een jaar geleden werd er een klimaatakkoord in Parijs getekend, de verwachting zou zijn dat het bij deze verkiezingen een belangrijk punt zou zijn. Ook de toekomst van de Europese Unie is overal, behalve tijdens de campagnes, veel ter sprake geweest. Met de Brexit, Donald Trump die president is geworden en de vluchtelingencrisis lijkt de toekomst niet zo zeker. Wat betreft de privacy van burgers, is het daar niet over gegaan omdat het een te ingewikkeld verhaal zou zijn?

     

    Wie weet komen deze onderwerpen wel ruim aan bod tijdens de kabinetsformatie.

     

    Klik hier voor de reportages van Nieuwsuur.

    Recent

      TV kijkers misten Wilders, Klaver kreeg bijval van social media gebruikers

      De zichtbaarheid van politieke partijen en hun lijsttrekkers is van groot belang voor de uiteindelijke uitslag bij de verkiezingen. Zichtbaarheid alleen is echter niet genoeg, zo heeft de PvdA pijnlijk ondervonden bij de laatste verkiezingen. Zij waren veelvuldig in beeld, maar leden een dramitisch verlies. De manier waarop een partij en haar leider opvalt is van groot belang. Zo had de afwezigheid van Wilders op televisie een negatief effect op zijn waardering en kon Klaver profiteren van de waardering die hij kreeg op social media.

      Dit blijkt uit onderzoek van de Vrije Universiteit. Kiezers is hierbij steeds gevraagd of een ...

      Onze partners